Wednesday, October 19, 2005

Buku


Aku tengah baca buku ni skrg:

Agenda Melayu atau Agenda Rakyat

Ade a few reason kenapa aku beli buku ni:

  1. Pengarang dia dari pihak haluan kiri. Biar terbukak sket mata aku ttg negara aku sendiri especially pasal politik
  2. Perkara utama perbincangan adalah tentang bangsa aku dari kacamata seorang yang bukan melayu. Menarik!
  3. Aku penah jumpe ngan bekas editor malaysiakini.com. Kagum sekejap la ngan cara dia berpikir. So bile jmpe ngan buku karangan kolumnis malaysiakini.com, aku mcm teruja lak nk beli. Yang baik tu jadikan teladan.
Future reading: (hopefully!)
  1. Lateral Thinking - Edward de Bono
  2. Dilema Melayu - Dr. M
  3. Rich Dad, Poor Dad - Robert Kiyosaki
  4. You’re Hired – Bill Rancic (The Apprentice)
  5. My Story – Tan Sri Lim Goh Tong
Selamat membaca kepada aku. 1 bulan 1 buku!!

No comments: