Thursday, December 01, 2005

Fail!


Haha... aku tak lepas utk saringan keje yg paling susah nak dapat kat dunia ni. Kerjaya sebagai PTD. Exam 2 kali, assesment sekali, intebiu sekali. Walaupun aku tak berapa nak sangat kerja kat gomen ni (syoknye kalo dapat kat MDC aritu), tp kalo sebagai PTD, aku mmg bersungguh2. Nak buat camne, takde rezeki. At least sampai ke stage last ni, puas hati la. Off course, lagi puas hati kalo dapat.

Pengalaman paling ngeri, kat semua stage dari exam sampai la ke intebiu. Pengalaman paling best, time PAC. Daripada Klang ke T'ganu sorang2 naik bas, nak carik INTAN kat mane lagi, bas sampai kol 4 pagi, venue tepi laut, jumpe ramai budak UIA kat sane, public speaking yg hampeh, ujian larian 2km (dapat buat bwh 10min!), buat ramai kawan baru and etc etc


Teringat ayat Abg. Azizi pasal PTD ni. "Dah sampai stage intebiu ni, niat ko kene betul. Kene tau betul2 sbb ape ko nak jadi PTD ni". Kagum ngan dia yg dah dapat offer utk PTD, tp tolak atas sebab2 dia tersendiri.
Kesimpulan - mengingatkan aku yg ade ramai lagi yg lebih hebat & berpotensi dari aku. Kadang2 bile kite dah jauh di depan, kite tak pernah nak tengok ke belakang lagi.

Note - One day nnt, bile tengok ayat2 utk post ni, aku mesti akan cakap camni "Elleh... ayat time kecewa la tu" Haha!

2 comments:

missy dullness said...

hehehe....xper2...there'll always be a next time,... =)

Adli said...

tq sue :D