Tuesday, August 10, 2010

Profiling PeeTeeDee

So Didi inform saya tentang this thing.
http://www.interactive.jpa.gov.my/profiling/
Saya tak berapa sure untuk tujuan apa, tapi nampaknya sikit2 ada unsur2 Penilaian Landasan Kerjaya (PLK) yang sedang berjalan sekarang utk 48 ke atas. Very much similar, ada 8 bidang PeeTeeDee, bla2..

Amat tertarik sekali dengan soalan "Jika anda diberi peluang untuk job rotation/bertukar keluar, sila nyatakan bidang pengkhususan yang menjadi pilihan anda (pilihan 1 hingga 3) berdasarkan senarai bidang pengkhususan seperti yang disertakan."

So apa saya pilih? Saya mesti pilih (gaya iklan Bank Rakyat):

  1. Pengurusan Sumber Manusia dan Pembangunan Organisasi
  2. Keselamatan dan Pertahanan Negara
  3. Pengurusan Teknologi Maklumat

Catatan:


Pilihan #1: Semestinya saya mahu berada dalam bidang yang kebanyakan populasi rakan2 seperkhidmatan saya berada. Bidang ni berada di semua pelusuk jabatan kerajaan.

Pilihan #2: Why not try bidang yang PeeTeeDee paling minoriti.

Pilihan #3: Maybe this will suit my qualification.

Mungkin cerita bertukar2 ni akan terungkit balik tahun depan. Buat masa ni, for so many reasons, saya masih ingin kekal di mana saya berada.

--
Lepas ni buat profiling solat tarawih utk Ramadhan tahun ni, nak tgk trend iman naik/turun. Huhh!

No comments: