Monday, January 12, 2009

What to expect in 2009

i remember azam tahun 2006 aku yg yg masih terpampang di white board di bilik bujang aku kat kampung. sampai sekarang tulisan aku tu aku tak padam2. malas mungkin.

all've been well-attempted and most of it are sucessfully achieved. even better, i got more than expected by end of that year. tak ada azam yg serius dlm 2007 sbb separuh drpd tahun tu aku terlalu sibuk dgn Kursus DPA di Intan. 2008 pula aku dah mula malas dgn blog ni. bila dah malas dengan blog tu, tak terpikir nak buat azam ni. bagus juga dapat jot something kat blog ni, ada juga azam boleh buat. well 2009, ada la juga azam tu, tapi tak berapa confident boleh capai. why? sebab 2009 telah bermula banyak perkara baru especially dengan kehadiran Si Budak Kecik dan juga isteri tercinta mula berada di sisi, so the adjusting period may affect azam-azam itu. kesian orang nama azam ye. bukan ape, itu komitmen namanya.

among my friends ada yg tak percaya dgn azam tahun baru. terkejut juga aku dibuatnya. hendak ikut arus kehidupan sahaja katanya. terpulang kepada individu, dan terpulang how u perceive sesuatu azam itu. tak ada azam pun boleh hidup juga, tapi kalau ada lagi bagus. it's really nice to have some, orang putih kata.

yang best ada azam ni bg aku, boleh buat something different dlm hidup. tidaklah radikal sgt, tp perubahan yg membawa kebaikan tidak salah kan? seolah-olah macam the turning point dalam hidup. sekurang2nya ada datangkan kebaikan utk tuan empunya diri, dan seelok2nya pula kebaikan itu dirasai oleh org lain. barulah hidup itu seronok dan tidak senada sahaja. di akhir tahun, nilai semula. mungkin setahun tak cukup pjg utk capai azam tu, sambung setahun dua lagi. yg penting nekad. Rancangan Malaysia sendiri pun ada 5 tahun.

well this year, i'm hoping that i could treasure more from my families and friends - aren't we miss them? (it just felt like i'm getting drifted away especially from my fellow clique). i'm also wishing for a job rotation - 3 years is enough (this might sounds tough to be done). perhaps i could also improve myself by improving the timing of my solat and finish one book read per month, or perhaps bi-monthly at least. got 2-3 wishes more, but let's just keep it personal.

what to expect in this new year is the ability on how we could perceive and act accordingly from what we really want, truthfully. enjoy your 2009!

4 comments:

MizWaR_SuLHaFaT said...

ko patut azam utk selalu jumpa balik kawan2 lama.. lepak2 bersama... haha..

Abu Humairah said...

moga 2009 lebih baik dr thn2 sblmnye...Amin..

Adli said...

tq ciki :)

mat, aku azam camtu la. tp ko yg ssh nak luang masa ngn kitorg sbnenye kan?

MizWaR_SuLHaFaT said...

hehe.. aku ok jer.. mana ada susah.. huhu...