Friday, August 05, 2005

Arghh!

Aku pun pelik la ngan kontraktor projek aku ni. Buat portal je pun… (erk?) ok maybe 1-2 features tu nampak cam lebih dari sekadar portal la. Health portal kan… Mane aku tak hanginnye.. presentation takde, just proposal je pun boleh dapat tender ni. Bodoh betul orang dari Tender Board tuh. Dah le Working Team tak masuk dalam Board tuh. Maha bangang… Team aku teruk2 buat konten, buat prosedur utk make sure konten tu reliable, bile tang implementation stage, macam haram je. Paling sedih, kontraktor aku ni actually takde teknologi yang aku harapkan even to produce a nice, simple and neat website. Ade ke buat pakai photoshop! Bapak aku pun lagi pandai dari dorang ni. Ketinggalan zaman sungguh. One thing, for sure la page yg byk image akan susah nk loading especially low bandwidth punye PC. Budak kecik pun tau.. Lebih dari horrible! Tu blom cite pasal design lagi tuh. Gile ah low-class nye... sakit hati je

Terus terang ah aku cakap, that type of portal aa, adik aku yang tak amik IT pun boleh buat la oi. Serius… adik aku amik area Environmental Health. Lagi terer dia dari aku dlm bab2 grafik and design. Kalo stakat pakai Swish utk produce animation, jgn nak goreng aku la. Kalo tak pakai script especially yang ‘server technology’, jangan harap la aku akan impress. Kalo tak tau web-based application ke, CSS ke, ‘#include’ function dalam table ke, templating ke, CMS ke, and banyak lagi mende yg aku pun tau sikit2 je, aku tak rase portal ni orang akan letak dlm one of their Favourites / Bookmark dlm browser. Kalo stakat pakai server kat Technology Park, aku tak heran la. Hardware je la yang boleh harap. Aku pun takde la pandai sgt bab2 ni, tapi ni la antara salah satu sebab kenapa kadang2 aku favor more kontraktor yang ‘mata sepet’… nasib!

No comments: